Semester i höst?

Någon fyller som bekant jämt i höst och tankarna har börjat snurra om semester, någongång i höst så blir det en underbar resa, men vart?

På förslag är Sydafrika;
image120 
men liten kluven är jag då jag har hört både positiva och negativa saker om turistresemålet Sydafrika...
Mina tankar går även till en kombinerad resa till Kenya och Zanzibar, då får man båe den afrikanska kulturen, safari och sol och bad....

Kenya:
image121

Och Zanzibar;
image122

Sydafrika har säkert "allt" men vad jag vet att det är kallt i vattnet och har hört att det känns mer som om man är södra Frankrike eller något liknande. I Kenya får man uppleva den riktiga kulturkrocken med allt vad det innebär. I Zanzibar får man det man vill ha av sol, bad och paraplydrinkar!
Är kluven.... Thailand känns ju som ett säkert kort men hade varit roligt att rest någon annanstans, själv har jag varit inne lite på Kambodja eller Vietnamn när Afrika kom på tapeten. Är detta ett i-landsproblem or what?
Jag vet att jag VILL till värmen, åka på safari och vara med min familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback