Söndagsångest?

Någon mer än jag som har söndagsångest? Ni vet, när man går runt och tänker: Åh nej, snart är det måndag igen... Man vill inte alls att dagen ska ta slut och givetvis så rusar den i väg och måndagen som närmar sig med storsteg är liksom ett faktum... Varje söndag känner jag samma sak, och så fort tisdagen är här så känns allt bättre igen.... Dessutom är det ju lite svårt att somna på söndagkvällarna då man vanligtvis vänt lite på dygnet, sena kvällar och minde tidiga mornar... Längtar till nästa helg för då kommer världens bäste hem, för gått! Vintern har gått så fort så fort och nu är han klar där uppe! Nästa måndag drar han igång på golfbanan igen, snart är sommaren här!!!!
Helgen har varit lugn. Har tillbringar den med Albin som har sovit hemma två nätter. Ikväll ska jag iväg och lämna honom hos svärföräldrna igen, då blir det tomt hemma igen!
I går var jag och Albin upp till Ullstorp, dit vi flyttar om drygt en månad och det kommer att bli så fint! Väldigt geggigt var det vilken min hund tyckte var underbart som både hann rulla sig och gräva ett stort hål i leran...
Har även hunnit med att träna lite i helgen och det är inte klokt hur snabbt muskler försvinner. Nu var det hela TRE veckor sedan jag tränade och det kändes som om varenda muskel hade försvunnit! Inte bra.
I dag har jag även sökt ett nytt jobb... Jag trivs okej på mitt jobb men jag vill ha den här känslan att jag älskar mitt jobb, jag vill inte ha söndagsångest! Skall bli spännande att se om jag får komma på intervju för jobbet skulle passa mig perfekt! Lovar att berätta mera om det blir något mer...
GRATTIS till vännen Jenny som fyllde 29 i går - hoppas att du blev firad massor!
GRATTIS till vännen L som väntar barn - hoppas att vi ses snart!
I går så skulle jag handla lite snacks till melodifestivalen, jag föll för de här fullkornschipsen från Estrella, någon som smakat dessa innan? I alla fall så vid första anblicken så såg de lite bleka ut, och vid första tuggen så var det lite papperskänsla över det hela men med lite dipp så blev det helt okej, men utan dipp, nja.... Lite nyttigare ska de i alla fall vara! Jag dissar helt godis men gillar chips och nu när det finns ett lite bättre alternativ till de där friterade sakerna så emottas detta tacksamt!
Ska försöka äta lite mindre kolhydrater nu, men vad äter man då egentligen???
Fick by te way sms från mamma i Karibien i går. Väskorna hade äntligen kommit fram men bror blir utan falukorv, den var riktigt sur.... Tror jag det efter 5 dagar i en väska! Ha ha... Hoppas att vinflaskorna höll i alla fa


Kommentarer
Postat av: Jempan

Tack och bock! Jag blir firad med tårta, sång och present,allt serverat av den finaste.
Håller tummarna för jobbsökandet!
Kram

2007-03-12 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback