Söndag


Ångest ångest - i morgon är det måndag.
Har dock haft en väldigt bra söndag och faktiskt så bränner det lite skönt på kinderna och mängden fräknar har utökats. Vi har tillbringat hela dagen på golfbanan, Christian och Mackan har spelat och jag och Albin har stått för allt "åh, vilken boll", "vilken slag", "den hittar vi", "kom igen nu"... Mest jag och Albin har bara hjälpt till lite. Han har mest suckat och letat badplatser, vilket det finns gott om på vår bana. En bra, många kramar blev det då jag mötte många gamla vänner (medlemmar på banan) och jag insåg med ett litet sting i hjärtat att jag kommer att sakna allt det där ute nu när det drar i gång. En bra dag... Golfspelet var väl så där! med tanke på grabbarnas hcp (Mackan 0,5 och Christian 8,0) så hade jag förväntat mig bättre spel av dem båda men det sa jag aldrig högt utan berömde i stället deras halvdana bollar...  (det här kommer jag att få äta upp, det lovar jag....)
I alla fall, så har jag under kvällen inte mindre sökt 4 nya jobb. Samtliga hos min nuvarande arbetsgivares största konkurrent, ni anar inte hur bra det känns....
image107


....nu gäller det bara att ha tålamodet att vänta... Ska göra ett ryck och söka fler jobb också, det är verkligen de arbetssökandes marknad just nu! Vore skönt att snart kunna lämna in handduken och tacka för mig hos min nuvarande arbetsgivare. Lovar att uppdatera er på detaljer sen... Manpower, ha ha!

I morgon ska jag få hämta ut mina glasögon! Jag frågade faktiskt optikern om man inte kunde äta mängder med b-vitamin och på det sättet slippa glasögon men han sa att den mängden b-vitamin kan man aldrig få i sig. Betyder det att det går om man verkligen lägger manken till eller? Nu är ju tanken att jag bara ska ha glasögonen när jag sitter vid datorn så jag antar att det inte kommer att bli några som helst problem med detta. Förhoppningsvis kommer jag att ha piggare ögon på eftermiddagen...

Dags att ta ett bad och sedan ha lite mys med min älskling. Tror att det blir sängen och filmen "Depareted"  - han har inte sett den och jag ser den gärna igen.
By the way så ska min chef vara ledig onsdag-fredag, behöver jag säga att den här veckan kommer att gå som en dans?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback