Prova på

Ikväll kommer jag att köra en prova på spinningklass för mina vänner. På torsdag ska jag ha min första riktiga klass, men jag vill prova på musiken en gång innan folk betalar för att gå på det... Faktiskt så är jag lite nervös, redan! Men det är bara kännt folk med och kritik mottages tacksamt efter passet.
Låtlistan, så här ser den ut:

1. Shine med Take That - uppvärmning
2. Buttoms med Pussycat Dolls - lite uppvärmning, mer att komma igång
3. Let me entertain you med Robbie Williams - Här kommer man igång
4. Heavens on fire med Kizz - tugnt och jobbigt i bra tempo uppförsbacke
5. Desechentee med Kate Ryan - bästa discolåten någonsin? snabbt tempo, snabba ben
6. Danger Zone från Top Gun - den blir man glad av! Tungt!
7. Spinning wheels med ? - Tungt!
8. Brand new day med Lisa Miskowsky - lite återhämtning första delen, sedan bär det av igen
9. Sandstorm med Darude (?) - snabbt tempo, få upp flåset rejält. Långa perioder av snabbt tempo.
10. Trumpets med (?) - blanda sittandes och ståendes men motstånd, så klart!
11. Like a prayer med Madonna - Tungt och roligt! 5 minuter! Uthållighet!
12. Enter Sandman med Metallica - Tungt, mer behöver inte sägas!
13. En ny låt med Scooter med sköna bpm-växlingar! Le grand finale!
14. Lugn kort låt med Jack Johnson för att hämta andan, fokusera på andningen
15. Release me med Oh Laura! Stretch!

Har ingen ny musik utan har tagit gamla favoriter för att skapa en skön stämning, låtar som alla kan och som man ännu inte tröttnat på! Glatt ska det vara, jobbigt som bara den. Vill att ALLA ska gå ut med ett leende på läpparna när det är klart.....

Har även kommit på världens grej vad gäller tema-spinning, mer om detta i höst när jag mer kontinuerligt har spinning. Då ska jag ha olika tema-dagar och den jag går och håller på nu blir kanonbra.......

Vad tror ni om musiken?

Klassen är ikväll klockan 19:30 på Pulsen i Kungälv - alla är välkomna! Glöm inte vatten och en handduk att torka pannan med!!!

Varför har aldrig spinninginstruktörer handduk med sig på sina klasser?


Kraaaam





Kommentarer
Postat av: mamsen

Det här kommer att bli kanon bra, kör skiten ur dem vet ja`. Lycka till gumman!

2007-06-18 @ 15:45:43
Postat av: Jempan

schysst låtlista! jag som inte tycker om spinning så där jättemycke skulle nog gå om det var den här musiken :)
Allt bra med dig?
kram

2007-06-18 @ 16:55:29
Postat av: Ella

Skulle nog ha gått istället för städat...ingen bra musik brum, brum med damsugar´n men vad gör man inte när svärföräldrarna är i antågande ;-)
Kram!

2007-06-18 @ 20:49:07
Postat av: penny

grymt att du lägge rupp dina spinningpass... asbra inspiration! Ska ta o göra samma sak... :D
TAck


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback