Nej, jag jobbar inte här....

Eftersom regnet öste ner på lunchen i dag så hade jag på mig min turkosa regn och vindjacka när jag tog mig en promenad på lunchen. Gick in på Coop Konsum som ligger här intill i köpcentrat för att köpa mig ett äpple och en Gainomax. Står och botaniserar bland äpplena när en äldre kvinna drar mig i armen och frågor något i stil med var hon hittar morötterna. Öh säger jag till min förvåning och tittar mig snabbt omkring, dolda kameran, eller något sådant är det första som dyker upp i mina tankar. "Äh, jag vet inte" säger jag och tittar på mitt äpple.
"Men sånt ska väl du om någon veta" säger tanten lite lätt irreterat.
"Jag gillar ju inte ens morötter" säger jag snabbt till svar.
"Du som jobbar här ska väl veta sånt kan man tycka!" säger tanten och blir riktigt arg på mig.

Jag tittar mig omkring och ser att Coop Konsums personal har turkosa skjortor med svart på, precis som min jacka.
Jag tittar på tanten, jag ler och säger bara vänligt "jag jobbar faktiskt inte här" och så tar jag mitt äpple och går mot kassan. Om hon hittade sina j*vla morötter eller inte, det vet jag inte....

Hjälp, folk tror att jag jobbar på Coop Konsum när jag har min mycket praktiska jacka på mig...

Kommentarer
Postat av: mamsen

Hur gammal är en äldre kvinna???? -menar du runt 50 eller??!!
Bara skoja, du som är så serviceinriktad kunde väl ha letat reda på morötterna, det hade jag gjort, -med ett leende........

2007-07-02 @ 16:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback