Sitter...

...på jobbet och försöker få i mig min medhavda lunch, tortellinis i någon sås. Två gånger har jag värmt på det för att et hunnit svalna medans jag har haft krångliga/snälla/besvärliga kunder/gäster. Mest bök i dag, inget lyt alls, dåligt förberett från de som har jobbat i veckan....

Åt goda räkor i går, med aioli, vitt bröd och kall cider. Älsklingen åt pizza, vi äter nästan varje dag olika mat - vi har inte samma smak vad gäller någonting nästan. C äter ALDIG sallad, fullkorn, fiber, eller frukt. Ändå är han smal och vältränad, orättvist! Dock somnade han i soffan i går, väldigt ovanligt, det är nästan alltid jag som gör det!
Själv var jag däremot uppe tidigt tidigt i morse, hann med frukost och Göteborgsposten, hann hänga tvätt och sätta på en ny maskin, allt detta innan jag åkte till jobbet halv åtta i morse...

Ikväll ska vi grilla! Kusin Therese, svåger N, jag, C, kanske Pälle! Christian vill i dag BARA äta kött, och blå bands kryddiga bearnaise-sås (!!!) själv kan jag nog tänka mig en god sallad och någon smarrig sås till... Borde man inte förbjuda Blå Bands kryddiga bearnaiasesås? Är inte det något av det värsta man kan äta... Det finns ju sååå många goda såser i dag!

Nu är mina tortellinis iskalla, inte ens Albin vill ha dem... Om jag blev mätt, inte direkt....

  

Kommentarer
Postat av: Svåger N

Majskolvar blir det oxå!!!!

2007-08-04 @ 14:04:38
Postat av: lillebror....

jag tycker oxå att Blå Bands kryddiga "bearnaiasesås" borde førbjudas!!!
Urk, urk....

2007-08-04 @ 18:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback