Nackdelar

Sedan i slutet av april bor vi i ett jättefint litet område med röda hus. Vi bor i en liten 4:a på markplan. Kvällssol på altanen, morgonsol på framsidan. Gräsmatta (nåja) och jag har t o m planerat en buske som peppar peppar lever ännu.
Det finns dock ett minustecken med att bo på markplan. Man kan aldrig lämna fönster / altandörren öppen.
För några veckor sedan fick vi veta att några i vårt område hade haft inbrott när de låg och sov då förövrarna tog sig in genom ett öppet fönster och tog mobiltelefoner, plånböcker och även familjens två bilar, allt medan familjen låg och sov. Innan detta inträffade hade vi alltid några fönster öppna, det har vi inte längre.
Nu är det som att komma hem till en bastu och jag vill inte ha öppna fönster när jag sover....
Hur står man ut i värmen som varit? Hur kan man fungera som människa när man sover i ett rum som det är 30 grader varmt i?
Tips? Kan man kanske sätta låsmojänger på fönstren? Eller ska man "living on the edge" och utmana ödet att man kanske vaknar när de ev. inbrottstjuvarna tar sig in... Visseligen har jag ju vakthund men han är mer svårväckt än vad jag och Christian är tillsammans...

Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag tror att Albin vaknar om det kommer objudna gäster när ni sover. Klart att han vaktar om det behövs. Men är ingen hemma på dagarna måste nog fönstren vara stängda, tyvärr! Ha förtröstan snart är hösten o vintern här.....

2007-08-10 @ 12:36:10
Postat av: Tina

Aircondition? Dom kostar inte mycket.

2007-08-10 @ 13:28:56
Postat av: lillebror.

Så du gnællr på värmen nu??

2007-08-10 @ 14:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback