Tankar

Ibland skulle jag vilja ha en spåtant att gå till, eller varför inte en coach av något slag.
Någon som kan hjälpa en att bolla idéer, tankar och framtid.
Vilken väg man skall ta liksom?
Ska man satsa stort eller ska man ta det man redan kan, just för att det är tryggt!
Står inför stora val i livet just nu och ibland vill jag bara krypa in i en bubbla och stanna där för att slippa alla dessa frågor utan svar.
Det var bara mina tankar så här innan lunch... Hungrig är jag dessutom!

Skall förövrigt på en intervju i eftermiddag. En tjänst som receptionist/marknadsassistent. Jobbet låter rätt roligt, men det känns ändå som ett steg tillbaka på något sätt. Receptionistköret har jag ju klarat av på något sätt. Dessutom var lönen låg och det ligger på helt fel sida av Göteborg, pendlingstiden blir väldigt lång morgon och kväll. Men man kan alltid gå på intervju och få veta mer, men tjänsten verkade rätt rolig på något sätt ändå.
Var är min coach?

Har sökt två andra jobb som jag verkligen verkligen vill ha! Ett liknande jag har nu, lite personalansvar och så och företaget är både spännande och dynamiskt och jag tror att det finns ypperliga utvecklingsmöjligheter där.

Sedan det andra är en enorm utmaning som också innebär personalansvar och lite mer ansvar i en bransch jag har stort brinnande intresse för, men är jag redo för en sådan utmaning? Ett stort bra företag som finns på flera orter i Sverige.

Fick nys om ett ledigt jobb i månadsskiftet maj/juni hos en kund till Kornboden. Det är ett receptionistjobb men tjejen som har det i dag säger att det är världens bästa jobb. Skulle inte det kännas konstigt att sitter i receptionen när jag varit där som rekryterare?

Var på en intervju förra veckan för en tjänst som rekryterare för ett stort bemanninsföretag. Har ännu inte hört något, de verkar ha sjukt mycket att göra men ändå rätt roligt på jobbet. Hur länge skall man vänta innan man ringer och frågar hur det gick? Han lovade att höra av sig så snart han kunde.

Min förra arbetsplats söker åter igen en receptionist, en tjänst jag både älskat och hatat. Det som är bra med det jobbet är att det är nära hem, och arbetstiderna är vanligtvis 08-16. Det jag trivs med där är att jag har folk omkring mig och trevliga kollegor och trevliga golfare. Måste bestämma mig snart om jag ska välja det här alternativet. Tjänsten ligger ute och jag antar att det kommer att komma in en del ansökningar.

Vilket skall jag välja, hur ska jag gå till väga?
Vill Du bli min coach....?

Kommentarer
Postat av: Anonym

föreslår lysegården

2007-04-18 @ 17:18:48
Postat av: Ella consulting

Över sommaren är golfen ett hett alternativ, annars satsar jag på att du ska ta det som verkar vara den största utmaningen och ger dej en skjuts framåt! Det är inte fel att våga lite men det skall såklart kännas bra för att det skall kunna bli bra.
Vi får consulta lite över en barnvagns/hundpromenad till veckan.
Kram

2007-04-18 @ 21:27:14
Postat av: Maria

Håller helt och fullt med Ella!!

2007-04-19 @ 12:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback