Över Dammen...

image117


Så var säsongen över i härliga Björnrike och i lördags gick årets kanske roligaste tävling av stapeln: Björnrike Downhill Challange - det innebär att man skall, med valfri utrustning ta sig så lång det bara går över öppet vatten.
Roligt är det alltid, alla som är med (nästan i alla fall då) blir både blöta och kalla. Vattentemperaturen är runt några plusgrader, det går inte ens att bada där mitt i högsommaren då det inte är mer är 10 grader.
I år var det dock en kille som tog sig över för första gången, och vann givetvis tävlingen.
Önskar att jag hade varit där, bättre avslutning på säsongen kan det knappast bli. Efter tävlingen är det som tradition bartömning på Björnrikegården....
Var med själv skulle jag aldrig vara, då jag knappt badar sommartid i Sverige - jag vill ha Thailandsvärme på vattnet när jag badar...

Många kramar

Hela artikeln finns på
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=7&id=774424

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback