Cykel och kakor

Varje morgon så cyklar jag genom hela staden Kungälv för att ta mig till en busshållplats där jag kan välja på flera olika bussar till ett mycket billigare pris än att ta bussen från Kungälv där jag endast kan åka med en viss busslinje och dessutom måste byta buss en gång efter vägen.
Då jag har en cykel av märket DynoGlide, en gammal härk, men den rullar på bra. Tyvärr är kedjan rätt slapp och det är mer tur än otur om kedjan inte hoppar av under min tur mot hållplatsen.

image114

Min cykel fick jag i present av min käre bror för några år sedan, men min är i färgen brilliant blå... Jag får ofta avundsjuka blickar av småpojkar som tycker att min cykel är rätt cool.
Sadeln är mjuk och stor och man kan inte alls cykla fort eller räta ut benen. Den är grym! Skulle man i någon nedförsbacke få upp farten så hoppar kedjan, varje gång, slår aldrig fel! Man har med tiden blivit lite av expert på att snabbt sätta tillbaka kedjan.
Genom min färd genom staden så cyklar jag förbi Göteborgs Kex-fabriken som ligger vackert efter älven, och varje morgon luktar det gott av ballerina-kakor, muffins, mariekex och rån...

I går var jag och tränade Fys - stenhård stationsträning; 45 sek på varje station och 5 sek vila/förflyttning mellan stationerna. Urjobbigt men jätteroligt! Träningsvärk i låren i dag. Hon som har passet har de största låren jag sett någonsin och hon har sådan pondus att ingen inte vågar göra sitt bästa, men samtidigt är hon väldigt peppande!
Tyvärr så går jag inte så ofta på passet då jag brukar köra pump med jobbet på tisdagarna men hädanefter får det nog bli Fys i stället!

GRATTIS Pälle igen till det nya jobbet! Det kommer att bli jättebra!

GRATTIS Lina som fyllde 29 i går, tiden går!


 


Oh, jag skall på intervju i eftermiddag, berättar mer om det sen... Men håll tummarna!

Ha en bra dag alla!


.


Kommentarer
Postat av: Marie

Du har inte funderat på att lämna in cykeln till nån snäll cykel-doktor som tar en titt på din kedja? Kanske spänner den nåt snäpp...;-)
Låter ju fullständigt livsfarligt!!!

Kram från ett soligt o blåsigt Blekinge

2007-04-11 @ 10:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback