Länge...

....sedan jag uppdaterade här med detta har hänt:

* På jobbfronten inget nytt - ska träffa Kornboden på torsdag men det känns lite som om jag har gett upp nu. Det ska inte ta 8 veckor från intervju till ett ja eller nej om en anställning. Känns inte seriöst, trots att jag verkligen vill ha det här jobbet. Blir officiellt arbetslös på tisdag trots att jag har några dagar kvar att jobba. Skönt att vara ledig några dagar men samtidigt så vill jag komma i gång nu! Jag vill bli anställd!!!!

*Lite tryckt stämning på jobbet. Föreslog en förbättring och då fick jag som svar att "så jobbar vi inte här" Då känner man sig verkligen meningsfull!!! Men som sagt, jag slutar nu, känns verkligen som om det inte är en dag för tidigt, verkligen trött på mentaliteten där och på vissa egocentriska personer som inte bryr sig om hur andra människor mår och tänker. De frågar inte ens hur det går på jobb-fronten, jag menar, en liten undran kan man väl ha tycker man?

*40-års fest hos Anders i går! Trevligt, träffades hos Patrik och Jessica innan. Drack massa goda barcardi breezers och mådde gott. Väl framme på festen så bjödes det BARA på ÖL och RÖDVIN - synd att jag inte tog med några cider eller nåt. Drack mineralvatten hela kvällen och åkte hem med en packad sambo vid tolv-tiden. Jag nykter, C inte lika nykter.

* Träffade Erik och Christin i dag och lilla Mina såklart. Mina (6 mån) skrattade så hon skrek åt Albin, hon tyckte att han var alldeles fantastisk. Trevlig promenad i Slottsskogen. Fikade på Villa Bel Parc, solen strålade och det var en underbar höstdag!

* Har haft en träningsfri helg. Tänkte träna i går morse men kände att benen behövde vila.

Har bestämt mig för att inte köra så "tungt" på exempelvis Body Pump. Tycker att jag bara blir större och större och det är ju raka motsatsen till vad jag vill. Så kanske köra mer kondition och mindre styrka, vad tror ni om det? Thailand närmar sig med stormsteg och i år vill jag trivas i bikini...


* Kärlek 6/10

* Humör 5/10


* Det måste hända något nu i mitt liv - det går som på sparlåga på något sätt allting. Behöver bli så här glad att jag bara hoppar av glädje. Det är jobbigt att inte veta om jag får någon lön nästa månad. Det är jobbigt att inte känns sig "behövd"...
Dessutom får vi inga lägenheter som vi har sökt! Måste snart flytta till större. I ansökningarna har vi till och med ljugit och skrivit att vi väntar barn (SÅ ÄR DOCK INTE FALLET!!!!!!!!!!!!!) men icke....
Jag skulle dö för en frys, en fläkt i kök och badrum och jag skulle älska att slippa bo på tredje våningen.
Dessutom har min stora fina tomatplanta dött - brist på kärlek, sol eller vatten det vet jag inte men den bara hänger över balkongräcket nu....

*Jag saknar många vänner - ingen nämd ingen glömd - men ni vet vilka ni är! Svalbard - Sveg - Östersund - Stockholm - Vejbystrand- Karlshamn "Mitt hjärtas fröjd och glädje...."

* Jag och C har ätit frukost i hop jag tror att det är 8 ggr sedan november i fjol 

* Jag saknar min bror jättemycket, och mamma och pappa! Längtar tills vi ses den 6 oktober - hela familjen!

* Någon som vill anställa mig - jag är jättesnäll och väldigt effektiv och flexibel! Och jag dricker inte kaffe och är alltid i tid....



 



Kommentarer
Postat av: "Karlshamns-Marie"

Åhhh... Gumman!!! Måste få skicka en STOOOR CYBERKRAM till dig... Hade jag varit egen företagare så hade jag anställt dig direkt!!! Lite långt till jobbet bara *hi-hi*
Long time, no see... Men det kanske vi kan "råda bot" på innom inte allt för lång framtid!
PS. Läser din blogg, även om jag inte kommenterar varje gång! DS

2006-09-11 @ 08:57:26
Postat av: Pia Vallström

Det här kommer att bli bara i slutänden skall du se. thailand kommer att göre dig (er)gott. Man behöver vara riktigt ledig ibland.
Det här med jobb, det kommer att ordna sig.
Saknar dig,kramar från Mamma

2006-09-11 @ 09:31:14
Postat av: Kattis

Marie - alldeles för länge sedan. I dag för fem år sedan vi åt yakiniku och drack cider i Kungshallen...

Postat av: Marie

Du, det tänkte jag med på!! Jag sa det till Pelle igår! Ikki bar hette det väl... *S* Helt otroligt vad tiden går....

2006-09-11 @ 15:45:22
Postat av: Kattis

Så hette det.... Ikki Bar! Numera äter jag helst sushi, och inte yakiniku.... Mmmmm, vad gott!! Kram från Katastrofen

2006-09-11 @ 20:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback