Lägenhet, bullbak och naglar

Lägenhet, bullbak och naglar

Det är inte klokt vad tiden går! Det är redan onsdag!
Har haft två lugna dagar. I går blev det slapp nästan hela dagen! Mycket skönt. Var/Är rätt trött efter vintern, våren och sommarens jobb. Men snart är det semester...

Igår var jag och Jea och gjorde naglar! Hade faktiskt glömt bort hur fint det egentligen blir... Det är otroligt fint! Jag är supernöjd... Fast man blir lite handikappad de första dagarna. Till exempel kan jag inte diska! Det går bara inte.... :-)
Var även och klippte och slingade i morse. Rätt nöjd! Men som vanligt var jag tvungen att tvätta håret det första jag gjorde när jag kom hem. De ska alltid hålla på och platta mitt hår och det är inte jag! Det ser jättelöjligt ut. Jag vill ha mina lockar och mitt ostyrliga, inte platt och stylat! That ain´t me!

Ikväll har vi varit på info-möte om vår ev. nya bostad. Vi har i alla fall bestämt oss för en fyra. Då kan vi bo där ett bra tag och behöver inte känna oss trångbodde. Inflyttning sker i mars/april någongång, och det verkar bli väldigt fint! Högt i tak, stora fönster! Så i morgon ska jag lämna in vår anmälning med våra lägenhetsval och förhoppningsvis så kan vi skriva kontrakt i oktober någongång!

Jag har varit huslig i kväll! Jag har bakat både kärleksmums/fiffirutor/chokladrutor och kanelbullar. Bullarna håller på att jäsa sista vändan nu men de ser riktigt smarriga ut! Det är inte ofta jag bakar men det är rätt roligt när man kommit i gång! Pojkarna, Albin och Christian, har haft full sjå med att slicka bakskålarna... Så i morgon får pojkarna på golfbanan nybakat till kaffet. Mina ex kollegor inne på kansliet får tack vackert klara sig utan. Säger man inte ens "TACK" till någon som slutar efter tre år då är man inte värd nybakat! Shit vad jag är bitter emellanåt....
Pälle - jag har givetvis lagt undan till dig!

Dagens träning: 30 min spinning + 30 min core + 120 min promenad

Dagens middag: Tacoyckling med klyftpotatist - Riktigt jättegott!

Humör: 9/10
Kärlek: 10/10

Fick ett glatt sms från min vän Hannah i dag: Lunch nästa vecka låter strålande!

Dags att grädda bullarna.... Det blir sockerbullar den här gången, ni vet, men strösocker uppepå....
Det finns även kall mjölk så det är bara att komma och fika!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback