Jobbundran...

I dag skulle jag ha varit på ett möte med min eventuellt blivande arbetsgivare.
I går fick jag ett sms från min eventuellt blivande chef J att mötet inte blir förrän nästa vecka.
Frustrerande kallar jag det hela.
Processen har nu pågått i inte mindre än SJU veckor. Från första intervjun tills där jag sitter i dag och bara väntar på besked. Jag ska ju inte bli anställd som rymdforskare utan bara som en assistent med visst ansvar. Jag vill ju veta, ska jag leta andra jobb, tacka ja till SATS eller förbli arbetslös när veckan är slut?
Hur svårt kan det vara att ta ett beslut när de talar om att jag är toppkandidaten?
Denna väntan är psykiskt jobbigt och jag kan verkligen inte planera för mer än 5 dagar framåt i mitt liv för om jag får jobbet så börjar jag verkligen omgående...

Undrar om chefen J ringer i dag som hon lovade på sms´et i går. Kan man fråga hur det kommer att bli?
Vi har inte ens pratat lön. Det borde vi väl ha gjort efter tre möten?

Någon annan som har ett bra jobb att erbjuda där man får svar rätt omgående? Där chefen inte har något emot att jag reser till Thailand i slutet av oktober.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback