Redan torsdag!

Så var det snart helg igen! Veckorna bara dundrar förbi! Om någon har glömt så är det bara 12,5 dagar kvar till Thailand...

Veckan har bjudit på hårt arbete. Det är fullt upp från 07:15 då jag entrar kontoret tills jag åker hem mellan 16-17. Försöker att inte sitta för länge.... Roligt att det är full fart och i går fick jag min första "anställning",
d v s att någon jag hittat och intervjuat har blivit anställd hos kunden. Dessutom så jobbar jag på att headhunta en kille jag känner...
Många intervjuer varje dag och det är roligt att folk kan var nervösa för att träffa MIG men så är fallet!
Tyvärr så måste man ju lämna både positiva och negativa svar till dessa men så är det ju.
Dessutom så har jag även fått dator nu och slipper släpa med min egen varje dag. Och även mobiltelefon. Det blev en svart sony ericsson w810 kanske? Tror att den är grym, särskilt då den har även mp3-funktion. Misstänker att det heter något annat då det är på en telefon men ni vet vad jag menar.

I går var vi och skrev kontrakt på huset/lägenheten uppe i Ullstorp. Grepvägen 427 är min nya adress om 5 månader. Dessutom fick vi välja tapeter. IKEA-folket hade valt tre tapeter som vi fick välja emellan så det var inte så spännande. Vi har i alla fall valt ljusa färger överallt!

Albin har fått ögoninflammation och jag hann faktiskt in till vetrinären i går kväll och lyckades få pencillin. Tydligen hade var och varannan hund det nu och det smittar vid minsta kontakt. 460 .- kostade vetrinärbesöket på 3,5 minuter. Det kallar jag bra timpenning!

I morgon slänger sig hela familjen Vallström-Eriksson sig in i den metallicblåa bilen för snabbast möjligaste avfärden till den stora metropolen Sveg. Mamma Pia har fyllt år, lillebror Aleksander har kommit hem från Svalbard och vinterdäcken måste hämtas. En snabb och intensiv helg som jag sett framemot länge.

Dagen har att erbjuda två intervjuer, en chef som är hemma med sjukt barn samt fantastisk höstsol.
Då jag är en av få svenskar som har havsutsikt från mitt kontor så tycker jag att Gbg i dag visar upp sig från sin allra bästa sida.... En promand på lunchen låter inte helt fel!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback