En och femtio tack

Måndag igen och veckan känns så lååång när det är måndagmorgon och klockan ringer på 06:15.
Men snart är det tisdag och då känns det genast lite lättare att kliva upp.
I dag har det hällregnat hela dagen och blåst orkanvindar. Försöker gå en runda runt huset varje dag för att få en nypa luft, i dag vände jag efter en vägg. Fy tusan! Är det så här det ska vara ända till april - hur 17 står man ut?
Efter jobbet i dag svängde jag in på en central parkering i Kungälv och gjorde ett besök hos svärmor på hennes affär. Stod i valet och kvalet om jag skulle ta bilen och åka och handla på ICA Maxi som är den mataffär som "gäller" i Kungälv eller om jag skulle gå in och köpa mina förnödenheter på Konsum som förmodligen är Sveriges sämsta Konsum. Jag stannade på Konsum som ligger vägg i vägg med svärmors jobb. Handlade snabbmakaroner (givetvis med fullkorn), en avocado, en bit falukorv och Ajax.
76 kr. Efter som jag aldrig har kontanter med mig så håvade jag glatt upp kortet. Det visade sig att de hade fel på kortläsaren så de fick slå in hela numret manuelt och även pinkods-apparaten var ur funktion så kassörskan var tvungen att knappa in mina siffror manuellt också. Upptäcker att jag glömt att lägga med en påse och i det hellregn som rådde så kändes en påse som ett självklart val. Jag ursäktar mig, och säger att jag ska ha en påse också! En och femtion säger tjejen. Tyvärr så har jag inga kontanter säger jag och ler urskuldrande. Då får du väl ta det på kortet då säger tjejen. Så i dag har mitt konto belastats med en och femtio på Konsum Kungälv. Det känns stort på något sätt... Så mitt besök i Konsum-kassan tog längre tid än vad det skulle ha gjort att tagit bilen, kört bort till ICA Maxi, handlat det jag skulle, själv-scannat givetvis och kommit ut till bilen igen.... Aldrig mer säger jag!
Men jag blev glad igen när jag kom till biblioteket och hittade två böcker jag länge velat låna och sedan så var det kanonbra träning i dag. Spinning med Erika, det är alltid otroligt jobbigt men på något sätt så gör man sitt bästa, även om jag hatar att cykla dubbelt tempo... Hellre frysningar i flera minuter! Men så är jag!

Over and out - nu ringer Kärleken


Kommentarer
Postat av: Jea

Jag håller mé!
Konsum är inget för mig heller. Långsamt, rörigt och skitigt. Tur att Maxi finns.

Ha nu en trevlig dag i regnet, vi höres o synes.

Och så ska jag verkligen fundera på detta med Pulsen.....
Kram

2006-11-21 @ 08:37:44
Postat av: Linda

Jag bara måste få kommentera vädret, jävla skitväder. Är det vinter så ska det vara minst 6,5 minusgrader och 2 meter snö!!! Vädersnubben uppe i himlen måste vara på semester och vikarien fattar tydligen nada. I morse när jag var på väg till hunddagis Larssons i Älvros så höll jag på att kana av grusvägen (som numera är en isväg) till huset inte bara en gång.. utan två. Det är lite läskigt när bilen bestämmer sig för att börja styra själv..men tydligen så ville den bara skoja lite och höll sig på vägen. Men däremot så körde den över häcken innan vi parkerade.
Men är det inte kommunens skyldighet att sanda?? Suck.. jag lär väl få knata ikväll är jag rädd, kanske kan parkera på väg 45, som ska bli europaväg 45. Hur nu det ska gå till med tanke på att den alltid är sönder och totalt livsfarlig att köra på vintertid.
:) Lite aggresiv idag tror jag visst..Men både vovve och matte mådde kräks inatt så det har inte blivit särskilt mycket sömn heller :(
Hoppas allt är bra med dig i ett regnit Göteborg :)
Kram kram

2006-11-21 @ 10:09:17
Postat av: Kattis

Söta Linda - ser fram emot att få träffa dig i Lucia!!! Känner ingen som får sånna utbrott som du kan få.. KRAM

2006-11-21 @ 11:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback