Boxning, Ebba & Robbie....

86017-1


I onsdags var jag iväg och boxades. Boxades på riktigt!! Var på Majornas Boxningsklubb i Göteborg med Marstands Innebandytjejer och det var bland det roligaste jag varit med om men i dag, två dagar senaste har jag så ont i kroppen att jag knappt kan gå…

Vi fick hoppa hopprep i 6 minuter, göra benböj med en kompis på ryggen, springa upp och ner på en bänk som var 65 cm hög i 2 minuter och så fick vi givetvis boxas! Vilken allsidig träning, vilken adrenalinkick, vad fantastiskt roligt det var! Har ofta tränat boxning på Pulsen (
www.pulsenicentrum.com) där jag till vardags tränar en hel del, men det var ju inte ens i närheten av detta. Någon som någonsin provat på "Rysk Idiot"?

Sushin, man får ALLTID köpa sushi när man är i Göteborg, har aldrig smakat så bra som den gjorden efter träningen. Jag skulle kunna leva på sushi, varför finns inte det i Kungälv?

Efter en strulig dag på jobbet, jag tycker verkligen att "tanter" kar vara oerhört krävande att jobba med och i går var det inte mindre än 120 tanter som skulle vara med i en och samma tävling, det tar på humöret. Det kacklas, klagas, pratas skit, och stinker parfym. Golf-tanter är den absolut värsta sorten att ha att göra med!! När jag nästan var nära att gå hem så får jag beskedet att jag måste gå med som markör i 9 hål till ett par. Eftersom man är så förbannat snäll och trevlig så ställer jag givetvis upp på detta och ser hur vår trevliga inplanerade middag med Familjen Rasmussens i Kållered bara flyger i väg. Trots 9 hål med tanterna så kommer vi i alla fall iväg till David, Lena och lilla Ebba, rejält försenad och jag i samma sunkiga pikétröja som jag haft hela dagen och svettats i. I Kållered bjöds det på grillat, potatisgratäng (den gräddiga sorten som är så bra för låren) och smarrig sallad. Jag förstår inte hur David och Lena gör, men deras hem är alltid perfekt städat, maten är alltid välplanerad och hemmagjord och allt är så idylliskt, trots att de har lilla Ebba på 1,5 år, en bebis i magen, båda jobbar alldeles för mycket och hur 17 hinner de med allt? Jag och Christian har varken barn eller stort hus men ändå är vi inte ens i närheten av deras standard, fast vi är ju nästan aldrig hemma, kan det ha något med det att göra! Det är i alla fall alltid jättetrevligt hos dem och jag får inte glömma att berätta om Lenas absolut underbara ananaspaj med glass till som vi fick till efterrätt! Lilla Ebba var som vanligt alldeles fantastiskt och sötare barn finns inte!

Men i dag är det ju fredag och det känns alldeles alldeles underbart! Visseligen kan jag knappt gå med all träningsvärk men vaddå, det är ju fredag, solen skiner och jag är ledig hela lördagen!

Hade tänkt göra något roligt med min kära sambo men han har lovat att lägga sten hos några vänner så där rök den dagen med sol och bad, varför är det så mycket att göra hela tiden?

Ikväll så är det i alla fall ett pass spinning som gäller och sedan tänkte jag gå till jobbet (11 km) och möta upp svåger Nicklas och sambo Christian som bör avsluta sin golfrunda då någon gång. Känner att jag försummat in darling Albin de senaste dagarna…. Efter det väntar vin/cider med Jeanetthe och Maria och en massa snack om livet… Någon mer än jag som känner att dagen har alldeles för få timmar?

På söndag jobbar jag igen (men bara till klockan 15:00)och då kommer vännerna Pierre från Mellerud och Eva direkt från Båstad och vi ska tillsammans gå på Robbie Williams. Ska även möta upp med Bosse, Mirjam och några andra innan konserten börjar! Det ska verkligen bli jätteroligt! Har inte varit på konsert sedan förra sommaren då vi var på U2, och jag hoppas att det kommer att bli riktigt riktigt bra!

På måndag är jag ledig igen hela dagen och då har jag bland annat ordnat klipptid! Vardagslyx, minsann!

Åh, by the way så behöver jag massor av nya träningskläder, någon….??? Ha en alldeles fantastisk helg, det ska jag…


Kommentarer
Postat av: Lena

vad kul att få se o läsa i din blogg!! Jätterolig idé men du har ju glömt en bild på dig själv!! Den efterlyser vi. Jag måste ju kommentera att vi har det inte alls så perfekt som du beskriver det, men det lät väldigt bra när jag läste det! :-)Det är verkligen jättekul när ni kommer, Ebba slutar inte prata om er! Till och med på natten vaknade hon och frågade efter Albin. Nu måste jag börja jobba, lämnade Ebba på dagis så jag har inte kommit igång än. Glöm inte att kolla upp nästa vecka så kanske vi kan ses i Slottsskogen eller något!

2006-07-03 @ 09:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback