Jag hatar...

hataavsky, starkt ogilla, sky, hysa stark motvilja mot, tycka mycket illa om
(motsatsord: älska)

Jag hatar verkligen fästingar! Varför finns dessa kryp egentligen? De har ingen som helst funktion i näringskedjan utan de bara finns till för ingen orsak alls.
Jag tänkter närmast på min hund. Så fort han går nära en buske eller lägger sig ner så är de på honom. De kryper överallt och ser man dem inte direkt så biter de sig fast på honom och äter sig feta. De är groteska! När man sedan klappar lilla raringen så känner man dessa som feta bölder! Och om man inte hittar dem så trillar de slutligen av honom alldeles fulla med blod, stor som en tumm-nagel... Och tänk om han skulle få borrelia!
Dessutom tycker jag att man borde utrota fiskmåsar! Som situationen är nu där jag bor så går det knappt att sova för oljudet de för! Dessutom så attackerar de folk och fä nu när de vaktar sina ungar och har gått från boet! Det är riktigt riktigt otäckt.... Men värst är som sagt oljudet..... Fiskmåsar är inte havsfåglar längre, de är stadsfåglar som bara förstör, dessutom tror de att vår fina fina bil är någonslags toalett... Fy sjutton!
Det var bara det jag ville säga att jag hatar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback