Julskyltning

Har precis varit ute på stan och tänkte kolla in årets julskyltning! Där jag kommer i från är det på "kvällen" det händer, det vill säga att "alla" är ute då, man kan köpa lotter där man kan vinna en virkad tavla eller något som man aldrig i livet skulle sätta upp och dessutom håller affärerna öppet.
Begav mig ut på staden Kungälv vid halv sex och döm om min förvåning när ALLT var stängt, det var jag och någon ensam stackare på stadens gågata, thats it! Snopet!
I dag har jag gått en riktigt långpromenad, fast det känns lite konstigt utan hunden må jag säga. Inte riktigt samma sak. Dock har jag en mp3-bok i lurarna (årets julklapp!!!) och det är riktigt riktigt bra att lyssna när man går! Just nu lyssnar jag på "Den döende Dandyn" av Mari Jungstedt, hon som är med i TV4s pinsamma förkväll. Bra på att skriva är hon i alla fall!
I dag har jag även varit och handlat mat för hela veckan så slipper man trängas med alla andra när man är trött efter jobbet. Vuxet så in i norden jag vet!
Snart måndag igen och om 11 dagar beger jag kosan norrut för en helg med mina pojkar i Björnrike!
Hörde förresten att jag redan stod medskriven i schemat på Björnrikegården under julveckan... Varför vara ledig när man kan jobba liksom...??? Hm!

Kommentarer
Postat av: Hannah

underbar blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback