Semester och dyl.

Det har varit lite segt på uppdateringsfronten men tiden har fullkomligt rusat i väg och som vanligt så har dygnet alldeles för få timmar!

Har varit hemma i Sveg på en minisemester! Där hanns det med kortspel och kubb i Siksjön, golf i Ljusendal, promenader med mamma, kolbulle hos mormor, toppbestigning av Sonfjället i regn, blåst och dimma, restaurang-besök, jobb-förfrågan - hur vet gamla chefer att man är hemma?, bad, bastu...
Hade inte alls någon lust att åka hem men plikten kallade och när man väl kommit en bit på väg så är det faktiskt skönt att komma hem. Nu lär det dröja innan vi kommer till Sveg igen... Jul?

Annars så blir det mycket jobb. Nu är jag inne i en jätteintensiv period av jobb då kollegorna passar på att ta flera veckors semester och jag får hålla skeppet flytande. Inte mig emot! Dessutom har jag bara 28 dagar kvar av heltidsarbete - sedan vet man aldrig vad som händer!

Intervjun jag var på förra måndagen gick bra, riktigt bra! Nu är det bara att hålla tummarna. Jobbet verkar jätteintressant! Massa ansvar men det gör inte mig något! Hoppas hoppas.... Sedan har jag sökt ett jobb till som jag också mycket väl kan tänka mig. Vill ha svar NU! Tycker att det är svårt att hitta intressanta utvecklande jobb och börja plugga låter roligt, men jag vill ju jobba, inte plugga!

Lillebror har äntligen fått sett en isbjörn, visseligen död och skjuten men ändå. Den var grymt stor!

Jobbar hela helgen. Älsklingen, svågern och vännen Pierre skall till Stockholm på årets roligaste kräftskiva men jag får tack vackert vara hemma. Tre dagar blir han borta nu igen och jag tycker faktiskt att han har varit borta hela sommaren.

På semestern missade vi ett dop (Jacob Ekberg) och vi har inte ens lämnat present, någon som har något bra förslag på vad vi kan köpa????  Please... Vi prioriterade att åka bort några dagar framför ett dop, är man en dålig människa då?

I dag håller vi tummarna för vännen Jea som spelar Telia-tour! Hoppas hoppas att puttarna går i.. och att du får tidig starttid så vi hinner till IKEA i morgon!

I morgon som sagt är jag ledig! Ska försöka lura bort min hund till svärfar och sedan åka in till Gbg och shoppa lite!

På träningsfronten ligger jag bra till - hoppas jag! Det blev lite väl mycket mat när jag var på semester, men lite måste man väl unna sig?

Therse Drewsen, var håller du hus?

Ha en bra dag!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback