Män som hatar kvinnor

Män som hatar kvinnor


Ska du bara läsa en bok i sommar - så läs denna!

Stieg Larssons första bok som heter "Män som hatar kvinnor" Som recensenten på tidningen Amelia skrev: Jävlar i havet vilken bra bok - kunde inte ha sagt det bättre själv!


Författare: Stieg Larsson 
Så börjar boken: Det hade blivit en årligen återkommande händelse.
Huvudpersoner: Journalisten Mikael Blomkvist och industripampen Henrik Vanger med familj.
Handling: Blomkvist tar sig an ett 40 år gammalt försvinnande och kommer något mörkt på spåret.
Miljö: Hedestad, både på 1960-talet och nutid.
Kärlek: Nja, kärlek och kärlek? Lite sex är det allt
Action: Nej, inte på det klassiska sättet.
Mord: Ja, det verkar inte bättre ...
Spänning: Åtminstone svår att lägga från sig.
Sidor: 567
Fakta om författaren: Var journalist och chefredaktör på tidningen Expo. Dog hastigt 2004 strax efter att han lämnat ifrån sig bokmanuset.
Slutord: sopcontainer.

Mikael Blomkvist, ekonomireporter, döms till fängelse för förtal och tar time-out från sitt jobb på tidskriften Millennium. I samma veva får han ett ovanligt uppdrag - att skriva släkten Vangers historia. Men det visar sig vara en täckmantel för Blomkvists verkliga uppgift: att ta reda på vad som hänt Vangers unga släkting Harriet, som varit spårlöst försvunnen i snart fyrtio år.


KÖP, LÄS OCH NJUT!!!! Nu ska jag kasta mig över nästa bok av honom, "Flickan som lekte med elden"
Just nu läser jag "Kronprinsessan" av Hanne Vibeke Holst - den lade jag ifrån mig då det bara var en massa drabbel om politik, inte mig grej, men jag ska ge den en chans till ikväll.






Kommentarer
Postat av: Pia Vallström

Det blir riktigt spännande att läsa den här boken, skall nog spara den till semestern v. 39.
//mamsen

2006-08-03 @ 11:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback