Bad hairday

Efter sol och salta bad var det i går dags för att klippa håret!
Jag har ännu inte funnt den rätta frisören här i Kungälvsområdet, utan hoppar runt hit och dit och provar nya i jakten på den rätte...
I går hamnade jag hos en frisörlärlig. Hon var söt och glad och jag tänkte att det här går nog vägen.
Ska försöka beskriva mitt hår: det lockar sig åt alla olika håll, växer vilt och lite som det vill. M a o - helt omöjligt att ha att göra med...
I går ville jag toppa håret, ni vet, klippa bort allt slitet så att håret ser fräscht ut igen.
Min frisörlärlig ville annat: "ska vi inte klippa en typ Victoria Beckham-page på dig, det tror jag skulle vara helt rätt på dig..." Kan ni tänka er mig i något sådant, no way!

image164


Jag bad henne bara toppa, och i dag sitter jag här med någon halvtaskig lugg (min lugg bara lockar sig så det är ingen idé att försöka få till något som ens liknar lugg) och hår som är i väldigt många etapper, på huvudet är håret endast 3 cm långt... Tack för att det växer rätt fort mitt håt.
I dag är mitt hår med andra ord uppsatt med cirka 12 hårspännen och en lite tofs där bak.
Hur ska man göra för att få frisörer att förstå hur man vill ha det????


Kommentarer
Postat av: Pia Vallström

Jag tycker att du liknar någon............

2008-03-07 @ 14:13:29
Postat av: Gustafsson

Kan vi inte ses snart....
;(

2008-03-13 @ 08:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback