Skit-tisdag

Hade en riktig skit-dag i går, hörde faktiskt på radion att tisdagar är veckans mest meningslösa dagar, den har liksom inget syfte - samma sak kände jag igår....
Vaknade 07:38, jag brukar nästan vara på jobbet då. Hann varken med frukost eller Kungälvsposten (går att jämföra med Tidningen Härjedalen på torsdagarna).
Hade dock en rätt trevlig dag på jobbet innan det var dags för tisdagsspinningen, vanligtvis den bästa på hela veckan. Jag har i säkert två månader haft fullt pass, i går kom den 12 stycken varav 8 cyklar ekade tomma. Ny uppvärmningslåt, där discanten (stavas det så) inte fungerade och det enda som hördes var rösten, ingen musik. Men som den erfarna instruktören jag är (tihi) så låtsades jag inte om det utan cyklade vidare.  De tre första låtarna passade inte alls och ingenting stämde. Kanske hade det med att göra att jag kände mig oinspirerade och knappt kunde cykla i kapp, benen kändes som stockar och orken och konditionen som bortblåst.
För att få upp stämningen i salen satte på jag min gamla skiva som vi kört i några veckor och allt blev bra för några sekunder så head setet exploderade!!!!!!! Tur att det bara var 12 deltagare som var med, det hade kunna varit 20 deltagare som blev döva.... Fick fortsätta utan headset och min röst försvann när det var 3 låtar kvar.
Lagomt till nedvarvningen säger en av deltagarna "jag tror det brinner", så sant, en frän stickande brandlukt spred sig i spinningsalen. Snabbt springer jag och hämtar en av anläggningens personal som inte kan hitta någon eld. Stänger dock av fläkten och då inser vi att fläkten har brunnit, är kaputt eller vad som. Break broke broken är den i alla fall....
Avslutar snabbt passet och ber en tyst bön att deltagarna ska komma tillbaka nästa tisdag....
Hade pass i måndags för söta Stina som var sjuk och allt var klockrent, hur kan det vända så på 24 timmar.
Tog mig en promenad med världens bästa när jag kom hem. Glömde reflexvästen (eftersom vi bor på landet utan vägbeslysning är detta ett måste) och frös som bara den så kände jag att det är lika bra att gå hem och glömma den här skit-dagen....

Summan av det hela är att jag behöver gå på andra spinningklasser och få inspiration, men när 17 ska man hinna detta.
Ikväll ska jag iväg och göra julkort med tjejerna och träffar Maria som kommit hem från skola/praktik på Irland. Roligt roligt!

Om 10 dagar åker C till Björnrike för jobb december och januari. Klart att jag uppmuntrar honom att åka iväg och jobba och så, men det blir så tomt så tomt hemma. Albin ska vara kvar hos mig för att göra livet smidigare för C däruppe. Tur att jag får lite sällskap i alla fall...

Nästa vecka åker Jea, Malin och Martin till Thailand och jag är så avundsjuk att jag skulle kunna börja gråta. Jag vill också, jag behöver detta. Men nej då....

För jag är inte bitter just nu eller???

Kraaam

Kommentarer
Postat av: Pia Vallström

Lilla gumman, glöm den här skittisdan´! nu är det onsdag och snart helg.....
Kram

2007-11-28 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback