Min lilla bil...

Till och från jobbet i Stenungsund kör jag min familjs nyaste tillskott, farmors gamla Nissan Micra årsmodell 1983!
Den är nästintill helt rostfri, en riktig klenod.
Tanken rymmer 30 liter och i dag såg jag på mätaren att jag kört 51 mil med den på den senaste tanken. Grejen är att jag har en kvarts tank kvar innan jag måste tanka igen....
Den drar i princip ingenting! Den kommer lätt upp i 120 km / timmen på motorvägen, lite mindre fort i uppförsbackarna. I stadskörning är den hur pigg som helst!
Det är roligt att köra när det inte kostar så mycket med andra ord. Jag dock inte påstå att jag kör särskilt ekonomiskt...

Kommentarer
Postat av: Hellena

Mmiljövänligt är det också med små, lätta bilar som behöver lite soppa. Du drar ditt strå till stacken helt enkelt. Go green!

2007-07-31 @ 13:37:25
Postat av: Jempan

min lill-fis bil är ju oxå miljövänlig i så fall :) den drar inte heller så mycket du och går inte så fort

2007-07-31 @ 15:50:29
Postat av: nån som inte vill säga vem det är.

glömde kanske nollställa när han/hon/den/det tankade senast. (och den dricker ju en del olja)

2007-07-31 @ 18:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback