Dagens goda gärning

image145

I dag har jag varit inne på WWF och blivit isbjörnsfadder!

Det dåliga samvetet slog mig när mamma som är nyligen hemkommen från Svalbard berättade om isbjörnarna som inte kom åt någon mat då isarna är bortsmälta. Vad WWF gör, är att de försöker hjälpa björnarna och även försöker påverka klimatförändringarna, hur de nu gör det...

Det känns bra i alla fall, nu är jag isbjörnfadder!

Jag hade lika gärna kunnat bli fadder till en panda, en tiger eller varför inte en späckhuggare, nu kände jag att isbjörnarna låg mig varmast om hjärtat....

Det jag får för mina 100:-/månaden är uppföljande rapporter om isbjörnarna på Svalbard och vad WWF gör för dem. Dessutom får jag en plyschisbjörn som jag misstänker att en viss liten kille i min familj kommer att tycka att den är alldeles förtjusande (läs Albin!)

Vill du också bli fadder till något djur, gå in på www.wwf.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback