Smack

 I mitt jobb pratar jag dagligen med olika typer av människor i telefonen. Många ringer mig mitt under min lunchtimme, dvs mellan 12:00-13:00. Oftast har jag inte telefonen med mig när jag tar mig en sväng ut, i dag hade jag dock det.... Kvart i ett ringde det en man, som givetvis inte presenterade sig, varför presenterar sig aldrig folk när de ringer?
I alla fall så ville han ha mer information om ett tankbilsjobb vi har ute. Jag meddelade att jag var på lunch men att han gärna fick återkomma strax efter klockan 13. Smack, så slängde han på luren.
Nyss ringde det igen, dolt nummer. Jag svarade och det var samma Man.

K: Jobbakuten, Kattis.
M: Ja, jag ringde förut!
K: Öh, ja....? Vad gällde det? (Det ringer Väääldigt många till mig)
M: Ja, det var det där jobbet! (Rätt otrevlig)
K: Då måste du uppdatera mig lite, vi har rätt många jobb ute och jag är kontaktperson på många av dem.
M: Tankbilsjobbet!
K: Okej, då är jag med. Vad är det du undrar över? Har du registrerat dig på vår hemsida eller? (Alla ansökningar sker via vår hemsida!)
M: Vad är det för företag?
K: Det kan jag tyvärr inte avslöja, det berättar vi i ett senare skede. Det är bland annat därför kunden använder sig av bemanningsföretag.
M: Men då kan man ju inte söka jobbet.
K: Nähä.... Varför då?
M: Man vill ju veta lönen.
K: Lönen? Är det den du undrar över, inte vilket företag det är?
M: Ja, man måste ju veta lönen.
K: Lönen är ju en förhandlingsfråga, oftast individuell efter erfarenhet och ansvar. 
M slänger på luren i örat på mig.....

Hur fungerar folk egentligen? Hur otrevlig kan man vara? Får man bete sig på det sättet?
Vi skriver ofta i våra annonser att vi ser egenskaper som ett socialt sätt, lätt för samarbete och liknande meriterande. Jag misstänker att den här Mannen inte riktigt levde upp till det....

A och O - presentera dig och berätta vad ditt ärende gäller. Släng inte på luren! - How hard can it be?

Kommentarer
Postat av: Ella

Jo, du det kan va svårt att vara vettig i telefon! Påminner mej om att jag snart snart börjar mitt jobb på Kammarrätten och dit ringer det måååånga knäppskallar. Det sjukaste var en man som överklagat hemtjänstbestlut och helt ärligt tyckte att jag skulle komma med mat till honom...
Soliga kramar!

2007-08-07 @ 22:44:58
Postat av: Gustafsson

Vad är lönen för tankbilsjobbet då.... Hur svårt kan det va och berätta.. hahahaha...
Kram

Postat av: Jempan

hehehe..hyfs i telefonen verkar vara svårt för vissa! Har viss erfarenhet av både ohyfsade fransmän och belgare, haha!!
Hur är det med ögat förresten?
Kram

2007-08-08 @ 14:17:22
Postat av: Kattis

Jempan >> Ögat ja, vet e 17 vad det är... Hänger som bara den på morgonen! Får knappt upp det på! Svullet överallt och rött... Ingen aning. Väldigt ömt när man tar på det. Har i alla fall lite mascara på mig idag när man inte kan ha solglasögon på sig som jag haft övriga dagar, solen skiner ju inte!
Kram

2007-08-08 @ 14:40:02
URL: http://www.kattisv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback