Snart påsk då...

Onsdag och i morgon är det väl dags att åka till Blåkulla!

Kan tala om att jag i måndags fick besked om att jag inte får vara kvar på jobbet. Faktiskt så kändes det som om en sten lättade från mitt hjärta - tydligen så var det VDn som har propsat på detta, och nu så här 3 dagar senare så känns det helt rätt... Och nästan lite spännande! Vad kommer nu att hända....
Har lagt ut några krokar och min chef har varit kanonbra och hjälper mig också. Så förhoppningsvis kan jag snart meddela att jag har en ny anställning...
Den 20 april är min sista dag på jobbet och det är rätt bra datum då vi flyttar veckan därpå, då kan jag i lugn och ro packa och sortera under den kommande veckan.

Annars så ser jag framemot helgen - i morgon åker vi till vännerna i Växjö och det skall bli så roligt att träffa dem igen. Det var alldeles för länge sedan!
Visst saknar jag att inte vara hemma under påsken, det hör ju liksom till men nästa år...
Christian jobbar för fullt på golfbanan och tycker att livet mest är toppen! Sedan att det är lite för kallt ser jag som något positivt då jag får rå om honom hemma utan att konkurrera med klubborna och den där lilla vita bollen! :-) Snart så är det som vanligt igen med golf flera timmar i veckan.

Nästa helg är det dop för lille Emil men jag kommer att komma sent då jag går min body pump instruktörs-utbildning den helgen. Det skall bli superroligt! Skall på möte på ett stort gym på tisdag, och förhoppningsvis så leder det till att jag får köra några klasser i veckan. Dessutom betalar de min spinning-utbildning helgen därpå...

Vad gäller min gi-kost måndag-fredag så går det alldeles förträffligt!
I dag var det mätning igen och sedan vi började för 4 veckor sedan har jag förlorat 3% kroppsfett.
Rumpan har totalt blivit 4 cm mindre - och det har varken varit jobbigt eller svårt! Jag kan varmt rekommendera detta om det är någon som vill öka muskelmassan och minska fettet!
Vikten står precis stilla, som det ska! Vem pratar vikt nu för tiden egentligen?
Känner mig faktiskt enormt mycket piggare och godissuget efter maten är som bortblåst.... Det jag måste bli lite bättre på är att dricka vatten under dagtid. Flaskan står där hela tiden, men jag glömmer som bort det!

Ikväll skall jag till svärmor och klippa topparna! Hon är gammal hårfrissa och det var helt kört att få tid hos min vanliga frisör så här innan påsk. Så ikväll blir det att gå till svärmor! Skall bli skönt att toppa lite då det var ett tag sedan saxen sattes i mitt hår...

Pratade med lillebror i Karibien i går - det var tydligen kallt där igår. Så kallt att han var tvungen att sätta på sig en tjocktröja - efter 5 månader med en temperatur på över 27 grader kanske det är lite skönt...

Glad påsk på er alla vänner, hoppas ni får några dagar med sol, nära och kära, god mat och dryck!

Och grattis Pälle... Är det officiellt ännu eller????





Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad påsk på dej också!

Hoppas att det går lika bra för oss att resa till Härjedalen denna gång, även fast du inte kan vara vår chaffis...Farsan får stå ut med morsans pladder ;-) Hoppas det löser sig med jobb, men det gör det alldeles säkert!
Många kramar från påskkärringarna 1&2

2007-04-04 @ 19:46:19
Postat av: Jeanetthe

Ojoj, känns som om det kanske är dags för en promenad med lite snack snart..... Mycket som händer.....

Ha en underbar påsk, vi lär höras under den....

Stor påskkram från mig

2007-04-04 @ 20:53:38
Postat av: Marie

Hej Tjejen...

Om du ska till Växjö...
Vill bara "påminna" om att du är "bara" ca 9 mil hemmifrån mitt... *S* Det är ju bara ett "stenkast"!
Vi kan väl träffas på mitten, Börjes i Tingsryd o fika...;-)

Kram på dig o ha en skön påsk!

2007-04-05 @ 09:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback