Dag 3

Dag 3


Så var jag då inne på min tredje dag som anställd av Kornboden Resurs!
Allt känns bra, har ännu inte fått min pc så i dag har jag med min egen till jobbet för att kunna komma åt mail och sånt... Känner mig ännu lite överflödig men hoppas att det börjar rulla på snart!
Vi har i alla fall flyttat in i vårt tillfälliga kontor på Lindholmen som ligger drygt 20 min hemifrån med bil. Det är faktiskt smidigare för mig med bilen så jag får väl passa på så länge C inte behöver den. Men annars så funkar bussen väldigt bra också (intalar jag mig i alla fall)

En trött C kom hem i går efter tre dagars golf i Danmark. Hade hoppats på en massa fina presenter när han åker bort så där men icke! Fick trots allt tre kg vingummin och det är ju precis vad jag behöver nu tre veckor innan Thailand! Japp, om tre veckor i dag bär det av!

I går fick vi det glädjande beskedet att vi fick vårt 1a handsval på bostad uppe i Ullstorp! Det känns jätteroligt! Så inflyttning blir det 1 april om allt går som det går!
Så det blir nybyggda 80 m2 som vi flyttar in i med uteplats! Grill och utemöbler önskas i inflyttningspresent!
Så nu vill jag bara flytta men förhoppningsvis så går det här halvåret fort!!!

I dag fyller mamma 49 år! Grattis till dig! Vi åker upp till Härliga Härjedalen nästa fredag em för att fira henne, träffa familjen och hämta vinterdäcken! C var även sugen på att följa med pappa ut och jaga!
Det lär bli en intensiv helg! Så lär denna kommande helg bli...
Det är lite ovant att kliva upp 06:15 typ på morgonen och i dag infann jag mig på jobbet 07:30. Ska försöka att alltid vara här den tiden så att man kommer i väg i skaplig tid på em.

Vi flyttar till våra riktiga lokaler den 1 januari och då befinner sig chefen i Sydafrika på en 7 veckors lång semester - jag behöver m a o inte ha dåligt samvete att jag är i Thailand i 16 dagar. Så då ska jag vara så pass inne i jobbet att jag kan sköta ruljansen själv under den tiden.... Den som lever får se!

Ikväll väntar långpromenad med Jea och Albin. Det börjar bli riktigt mörkt ute nu tidigt på kvällarna så i går letade jag fram pannlampan... Är man skogsmulle så är man!

Kram


Kommentarer
Postat av: Pälle

Långpromenad i kväll?? Ska du inte träna idag då heller?! Vet inte om jag vill vara din personliga tränare längre... :-)

2006-10-04 @ 13:05:42
Postat av: Jea

Hehe, kul att du kommit igång. Och när det gäller telefon, Ericsson K800i tror jag att den heter, grym kamera, radio/mp3 och självklart bra att prata i.

Ha det så gött! Laddar för promenad ikväll..

2006-10-04 @ 13:15:20
Postat av: Anonym

Pälle - jag vill bara inte på Ingrid´s pass... Det var inget för mig!! Men i morgon (då är inte du där) och på fredag (då tränar du Pump) - SKULLE JAG LÖSA NÅGOT VÄLBETALT JOBB TILL DIG MED 50 DAGARS SEMESTER, ARBETSTID MELLAN 10-14, TJÄNSTEBIL OCH STÄDERSKA ELLER????

2006-10-04 @ 13:29:21
Postat av: Pälle

Det hade ju inte varit så dumt, kan du ordna så att det är Rafaela som är städerskan?? Mmmmm.... Ordnar du det så ska jag vara din PT resten av livet, jag kan t.o.m träna åt dig så att du kan ligga hemma och äta choklad.

2006-10-04 @ 14:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback