Gymnastik

Ringde till sjukgymnasterna i Kungälv igår:

-Hej, jag heter Kattis och undrar om ni har grav.gympa på tisdagar?

-Ja, vi har graviditetsgymnastik på tisdagar.

Boomer, det heter alltså inte grav.gympa utan graviditetsgymnastik!
Nåväl, eftersom jag gärna provar allt innan jag lägger min bedömning på det så begav jag mig dit och satt i det tysta väntrummet tillsammans med 8-10 andra magar som väntade på att få gå på just graviditetsgymnastik.
Man kan ju fråga sig varför ingen pratar med varandra, vi har ju ändå rätt mycket gemensamt... Dock granskar ALLA varandra, undrar hur långt gången den och den är, tänker tankar som att den magen är banne mig större än min och så vidare... Jag tror alla andades ut när det var dags för oss stor-magade tjejer att gå in.

Graviditesgymnastiken var kanske inte riktigt vad jag var van vid!
Allt som allt var det 40 minuter, inklusive stretch och en lång avslappning. När uppvärmningen var över (trodde jag) var det dags att varva ner... Men det är fantastiskt att det finns, och tränar man inget annat så tror jag att det är jättebra. Dock tyckte jag själv att det var lite för simplet, jag ville bli trött, jag vill att det skulle vara längre, jag ville träna mer bäckenbotten kanske?
Kanske går jag dit igen, samtidigt var det ju lite småroligt att gå runt i en ring och "plocka äpplen"...
Tur att jag hade Albin där hemma så att jag fick bege mig ut på en långpromenad efter "graviditetsgymnastiken"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback