Gi och den där filmen....

Filmen "Snakes on a plane" har ju skapat lite rabalder här på bloggen, och det var med ett stort skrattanfall jag åter igen ringde han jag ska leva i hop med resten av mitt liv, och läste upp vad Jonas skrev... "Ja ha svarar han så där lagomt trumpet, jag tror att den är jättebra i alla fall...." - Vi får väl se....
Någon mer än jag som har sovsvårigheter på mornarna? Jag tror att det beror på att jag har mycket att tänka på, men annars så kan jag tala om att Greys Anatomy går varje morgon klockan 5 om någon mer än jag är intresserad av det. Det värsta är att jag inte somnar om så där en kvart innan jag måste kliva upp. Så nu hinner jag både med frukost och nyhetsmorgon.
Jag vet inte om jag berättat det, men jag försöker dra ner på kolhydrater. Min chef är ju inte bara min chef utan hon är även personlig tränare så nu har vi börjat att mäta mig och även kolla fettprocenten.
I dag var det andra gången vi mätte och det var faktiskt ett väldigt positivt resultat.
Höft -1% fett
Rygg -1% fett
Triceps oförändrad

Omfång:
Rumpan - 2 cm
Magen -1 cm
Bröst omförändrad

Och allt jag gjort är att äta mindre kolhydrater! Superenkelt, dessutom har jag jättefuskat på helgerna och har då ätit precis som jag velat. Jag gör inte detta för att rasa i vikt eller något, utan för att kolla hur man mår och så.
Dessutom har jag börjat med ett kosttillskott som heter Mivitotal som jag varmt kan rekommendera. Två skedar, två gånger om dagen -> Du blir mycket piggare (är det därför jag vaknar halv fem på mornarna?) samt mår väldigt bra och att du får stärkt immunförsvar och att du får i dig alla mineraler och vitaminer du behöver!!!!!! Finns på hälsokost!

Påsk - jag vill så gärna åka hem...

I går var jag, Albin och Jea ute och cyklade. Har inte träffat Jea på jättelänge och det var så roligt att träffa henne! Mer sånt.
Helgen - inte en enda plan. Jag vill ha något att göra, någon som vill hitta på något??? Det kommer ju pengar på fredag också... Hm, after work kanske på fredag? Undrar hur mycket GI det är... Christian vill spela golf, och vädret ska ju bli fantastiskt... Ute ska jag då vara!
Berättade jag att Vi var på Plantagen förra helgen och kollade på utemöbler och grill (det är nästan det viktigaste nu när vi ska flytta), snart så... Alla är välkomna till Grepvägen om en månad för att bära saker, möbler, kartonger, en del ömtåliga, en del mindre ömtåliga. I gengäld bjuds det på trevligt sällskap, kalla öl och något från grillen.....

Solen skiner - KRAM
Ikväll blir det äntligen tvättstugan och så ska jag träna body pump. Till middag blir det ungerska biffar med avocadosallad och vitlöksröra! Smarrigt....
I dag släpper HM en ny Madonna-kollektion, såg faktiskt en väldigt söt topp... Hm, lönen kommer i morgon!

Kommentarer
Postat av: Tina

Inga kolhydrater alls i veckorna? Eller hur gör du?

2007-03-22 @ 11:43:49
Postat av: Kattis

Tina >> Lite blir det nog - kolhydraterna finns ju överallt men det handlar nog mer om att bli mätt på det andra tror jag, men i går tog jag exempelvis en dl fullkornsris istället för vanligt jasmineris. Och i frukostflingorna är det nog lite. Kidneybönor t ex, jättegott och jättemättande, i med det i chili con carnen eller köttfärssåsen. Till mellanmål brukar jag ta en proteindrink typ Gainomax, jättegott, jättenyttigt och skönt mättande! Har du tänkt prova eller??

2007-03-22 @ 12:37:13
Postat av: gissa vem

jag tror att snakes. är en av de mest lysande filmerna på mycket länge

2007-03-22 @ 13:34:28
Postat av: Kattis

Älskling -> Vi får väl se...

2007-03-22 @ 13:36:44
Postat av: Tina

Jo, låter intressant både med det och Mivitotal- behöver energi!!! Är så himla trött...

Och C- den suger. Verkligen.

2007-03-22 @ 14:24:21
Postat av: Jeanetthe

Jag ska kanske ta o hänga på ditt nya - icke kolhydrater.....
Och Mivitotal, det är nog något för mig.... Ingen energi alls. Förutom när jag kom hem igår efter vår lilla cykeltur till Stället och tillbaka. Var hur pigg som helst...
Jag är på för fler cykelturer. Alltid trevligt med lite Kattis och Albindagar. Bara han inte tvärstannar sådär igen ;)

Ha det gött!
Hörs

2007-03-22 @ 18:39:56
Postat av: Hellenifjällen

Hej
Jag "tar" också mivitotal och är jättenöjd med det. Tycket dessutom att det är riktigt gott ;) Skål på dig!

Postat av: Kattis

Hella >> Lite blandade känslor, rätt okej, lite surt. Men ibland kan man ju festa till det lite och blanda med vatten... Lite sandigt på något sätt! Men bara det fyller sin funktion så... Skål på dig med!!

2007-03-23 @ 10:15:00
Postat av: Hillevi m mor

Herrenadå va alla är nyttiga nu för tiden - rena hälso-webben. Vi håller oss till fika-dieten, men snart får morsan se upp för jag börjar äta mer och mer mat och mindre av hennes mjölk...och då får väl hon hänga på er andra i gröna vågen för att inte förvandlas till en strandad val lagom till sommaren.
Trevlig helg på dej! Se upp för ormar, de finns säkert levande såna i skogen om denna värme fortsätter.

2007-03-23 @ 11:00:12
URL: http://www.hilleviharfager.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback