Pojkarna

Nu är mina pojkar äntligen hemma! Den ena av dem (C) är jätteförkyld och har mest varit sängliggandes sedan i lördagseftermiddag.  Den andra (A) är bara underbar...
Skönt med lite liv och rörelse hemma tycker jag!
Helgen har varit bra. En rolig after work i fredags med Nicke, Pälle, Leif, Röstan och Putte, grabbarna och jag. Puttes tjej sa lite försiktigt innan Putte gick "Men nu när Kattis är med behöver ni ju inte bara prata fotboll och hockey..." och kan meddela att det inte bara blev fotboll men lite. Ryhlen och Ulle dök även förbi och deras resa till Krabi på lördag känns verkligen lockande...
Träning, städning och tvätt på lördagen innan pojkarna kom hem!
Var ner i tvätt-stugan och hämtade det jag hade där då jag upptäcker min grabbe, född 1980. MEd sig hade han två av världens största tvätt korgar med sig och sina TVÅ föräldrar. Orsaken var att Anders aldrig hade tvättat förut, utan sedan i mars när han flyttade in, har åkt hem till mamma och tvättat. JAG VET att detta inte är ovanligt men han hade aldrig tvättat förut, ever!
Jag fick visa den stackars familjen hur man gjorde, och sedan hängde de med till torkrummet. "När du torktumlat kläderna hänger du då upp dem i torkrummet?" var frågan jag fick.... Nope, då är de redan torra och behöver inte torka mera... Det kan inte vara lätt alla gånger... När jag drygt en timme senare kom ner igen satt de alla tre på rad och stirrade in i tvättmaskinerna. Men sa jag, varför sitter ni här? Jo, sa mamman, vi måste ju passa maskinerna! Men svarade jag igen, det står ju att det är 38 minuter kvar på maskinen... Jo sa mamman, men vi måste ju passa så att ingen annan kommer och tar maskinerna... (Eller så sätter man ett lås på dörren men det sa jag aldrig). Min tanke är att det var första och sista gången Anders kommer att tvätta på Trollhättevägen... Det är nog bättre att göra det hemma hos mamma!!!
Veckans hurra: Nya Sushi-restaurangen på  Västa gatan i Kungälv - ÄNTLIGEN
Fick faktiskt sushi lördags, gott!
Veckans hurra II: Snön som äntligen kom till Kungälv. Det är sååå ljust och fint! Fast egentligen hade de kunnat kvitta nu när den inte kom i december. Nu vill man ju ha våååår! Fast alla barnen var så glada i lördags när de var ute med pulkor och snowracers...

Veckans hurra III: Var uppe i Ullstorp där vi om tre månader kommer att bo.

Första husen var uppe och vi fick äntligen se hur vårat hus kommer att se ut när det är dags för inflyttning i mitten av april.... Det är inte så stort med det ser ju alltid mindre ut när det inte är några möbler där inne. Men det blir fräscht, och fint, och så blir det vårat! Härligt....

Jag börjar få skid-sug i benen!!! Vill planera en resa nu...  Vill åka skidor!!!

Dagens träning: Core, Spinning  och sedan en timmes promenad med Albin, jag hinner på något sätt innan CSI börjar!
Har vissa tv-kvällar som är "heliga": Måndag: CSI och tisdagar: Greys Anatomy / Desperate Housewifes och nu senast så jag "What about Brian" på onsdagar. Annars kan det kvitta...
Dagens middag: Thaigryta eller köttfärssås - beror på kocken där hemma - jag röstar stenhårt på Thaigrytan... Till lunch har jag i dag med mig Tortellinis med grädde och pestosås - börjar verkligen bli hungrig nu, därför allt detta matprat!

Göteborg visar sig även i dag från sin bästa sida, jag skulle vilja åka hem till mina pojkar nu...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej svejs!
Hoppas helgen varit bra.
Slår dig en pling imorron, före Grey´s.....
Ha det så gött!
Hälsa pojkarna!

2007-01-22 @ 19:49:56
Postat av: Hillevi och morsan

Tjena tjejen!

Nu är det väl tusan om vi inte ska se till att ses snart - har ju snart vuxit ur klänningen som jag fick av dej Kattis, och jag vill ju visa upp mej för dej i den. Vad sägs om lunch antingen tors. el. fre eller alla dagar utom tis. nästa vecka?! Obs! Vi kan träffas efter jobbet oxå om det är bättre.
Många kramar från hemmamysarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback