Onsdag

I går em ringde pappa och meddelade att det var något på gång i Thailand. Är det inte typiskt att de just nu, en månad innan avresa ska hålla på och göra stadskupper där? Förmodligen vet inte ens thailändarna som bor på Phi Phi om detta, jag misstänker att vi i Sverige vet mer än vad de gör, men ändå!
Nåväl, inget ska komma emellan årets semester, särskilt inte nu när jag dessutom har blivit beviljad ledighet från mitt nya jobb.... Jippiii!!!!
Lönen är okej, fick inte riktigt det jag efterfrågade men det är inskrivet i anställningsbeviset att vi ska löneförhandla igen om 6 månader så jag antar att det ska man vara glad för! Känns helt okej, och jag som är van att jaga timmar och vara timanställd ska absolut inte klaga.... Glömde fråga om det här med mobiltelefon, men det kanske ingår liksom?
I alla fall så skulle jag inom en mycket snar framtid åka upp till kollegorna i Ösund och hälsa på! Kul!!! Jag tror jag kommer att gilla det här att jobba lite på kontoret i Ösund samt Stockholm faktiskt! Det är ju ett utmärkt tillfälle att träffa vänner. -> Tessan, Eva och Linda - shit vad roligt att snart få träffa er.

I dag fyller min kära lilla mormor 69 år! Önskar att jag vore där och kunde äta hennes goda tårta men jag misstänker att hon kan göra en ny nästa gång vi ses. När nu det blir!

Ska strax iväg och luncha med Jea! Även hon ska på intervju för nytt jobb... Mycket spännande! Då jag har jobbat en del med hennes ev. nya kollegor vill jag bara ringa dit och säga "VÄLJ HENNE, HON ÄR GRYM" men jag tror inte att man kan göra så... Tyvärr! Förhoppningsvis så får hon jobbet på stört ändå, ingen vore mer värd det än hon!

Ikväll tror jag att jag ska köra spinning och sedan Pilates! Tränade Fys i går och var otroligt trött i benen. Orkade knappt cykla hem. Antar att det här med mat och vatten som man fått i sig under dagen spelar en rätt stor roll i det hela, så i dag ska jag försöka dricka massor med vatten och äta smart. Till att börja med kan jag ju informera om att jag hoppade över frukosten i dag... så var denna dag redan förstörd!

Tänkte kanske åka förbi IKEA i dag... Kika lite i allafall! Skulle vilja ha nya gardiner överallt....

Dags att piffa sig lite inför lunchen!

CIAO


Kommentarer
Postat av: Jea

Tack för lunchen tjejen!
Och tack för att du håller tummen för mig på lördag.. Och jag lovar att vara snäll mot C på söndag....
kram

2006-09-20 @ 15:54:47
Postat av: Jonas

Tjena tjejen!
Inte den snabbaste kanske men ävan jag vill ju gratta dig till ditt nya jobb. G R A T T I S! ! !
Hoppas att allt är bra med dig. Fick ett mail av min mamma med info om din brorsas nya jobb. Verkar ju inte helt trist det inte. Kómmer nog att bli ett roligt äventyr.

Kram / Jonas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback