Bekymmer

Då jag och C bor i världens minsta gamla lägenhet, dessutom lutar hela huset. Det skiljer ungefär 15cm från ena sidan till den andra men det är en annan historia....
I allafall så finns i lägenheten 4 (!) garderober. Och det är helt omöjligt att få in fler om vi inte väljer att ta bort våran underbara soffa eller byter ner oss till en mindre säng och inget av ovanstående alternativ är ok.
I allafall, ni som känner mig vet att jag helst går i baggyjeans och ett linne. Nu ska jag helt plötsligt bli kontorspräktig med skjortor och sånt!
Hur i hela västa götalandslän ska dessa kläder få plats hemma hos oss? Var faktiskt på IKEA i går och plockade ner galgar i min gula kasse men när jag såg kö så ställde jag ner min kasse. Jag står aldrig i 50 min kö för 8 st träglagar...
Åter till mina garderober. Jag har en, C har en, en har vi häng-grejor i och en har vi jackor, skor och dyligt i en enda röra. Min lilla smala garderob ser ut som ett bombnedslag! Allt ligger huller om buller och det går inte att hitta någonting. Att fika kläder är faktiskt topp 5 på det tråkigaste jag vet. Hellre diskar jag efter en hel skolklass eller krattar pappas alla gårdar själv än jag viker mina egna kläder.
Jag vet att jag låter som en riktig äckelpäckel nu men givetvis så viker jag och lägger in det när jag tvättat, överst ovanför allt trassel underst visseligen men ändå....
Nu är jag rädd att jag kanske t o m måste börja stryka - oh boy! Ni som kommer ihåg min tid som effektiv servitris på Mysen vet att jag en gång i tiden var grym på att stryka skjortor men det är tyvärr en talang som försvinner om man inte jobbar lite på det...
Kan man trolla och få större garderober? I Kallhäll där jag bodde med Elin hade vi en sådan här underbar "walk-in closet...." Sån vill jag ha igen! Där fick allt plats, kläder, skor... 
Undrar om C tar illa upp om jag tar över hans garderob, kanske inte om han får spela golf varje dag... Det är ju förhandlingsbart faktiskt!
Tänkte faktiskt ta en bild på garderoben och sätta in här men nej, så mycket ska ni inte få skratta i dag!



Dagens planer är att boka tid för klipp och sling, ta en långpromenad, och kanske städa lite här hemma. Sedan ska jag och flickorna i väg och lära oss scrappa! Dessutom hittade jag en till scrap-kurs på Bokia nästa tisdag som jag också ska gå på! shit, snart kan jag skicka roliga kort till Er alla där ute!!! Personliga och roliga, tror och hoppas att detta kan vara något för mig att rensa tankarna med på kvällarna framöver.

Ingen träning i dag! Torsdagar är träningsfri!!!!

I går hann jag dock med 5 km jogg, 60 min spinning, 20 min löpbandet (gång) och 60 min pilates!

Så i dag vilar jag!


Jobb HELA helgen, vill inte jobba mer på Lysegården nu!



Kommentarer
Postat av: Elin

Ha ha, jag kommer ihåg att du någon gång under Mysen-tiden tog med dig en blå back hem från Mysen som du sedan fyllde med disk och tog tillbaka nästa dag för att diska i restaurangens diskmaskin. Det gäller att hitta de bästa knepen :) Våran klädkammare i Coldhell drömmer jag också att få tillbaka nån gång...

2006-09-23 @ 00:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback