Vill man veta egentligen

Jag har gått och blivit medlem på siten ratsit.se. Mest efter att grabbarna jag jobbar med sitter hela dagarna och kollar upp vad olika människor tjänar - den ena av dem tjänar 119 000 kronor i månaden - 2005! Vill man verkligen veta vad ens vänner tjänar? Jag har gjort det till en principsak att inte kolla upp de jag tycker om, förutom en av personerna jag som sitter i samma rum som mig (119 000-kr-killen). De sitter och skryter om detta så som "Jag tjänar bara näst bäst på min gata hö hö hö...
När blir man egentligen värd 119 000 kronor i månaden? Han har inte ens stort internationellt ansvar utan har bara ansvar för Göteborgs-IT avdelning...
Däremot tycker jag att det är roligt att kolla upp diverse kändisar (Daniel Westling tjänar till exempel "bara" runt 30 000 kr/månaden) - Tur att Victoria har lite mer...
Numera har man nästan ingen personlig integritet kvar. Alla kan få reda på allt om mig - vill man det egentligen och vem i sånna fall har något intresse av att veta vad jag tjänade 2005 (skrämmande lite).
Jag tänker av prinicpsak inte kolla upp någon av mina vänner i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback