Lordag

Sa var det lordag kvall har pa Phi Phi...

Gardagen spenderades pa Maya Bay dar jag och Eva tuffade till oss och simmade / krop igenom en grotta, dessutom sa simmade jag bland alla fiskarna, vilket jag aldrig trodde att jag skulle gora... Fiskar ar liksom inte min grej!
Tyvarr sa kom det in orovackande moln vilket gjorde att vi snabbt fick bege oss i den lilla longtailbaten vi fardas i tillbaka till Phi Phi. Det blaste sjuka vagor till havs....

Sedan tillbringade vi en mysig kvall pa en dansk restaurang dar vi alla at en treratters, ar det fodelsedag sa ar det! Christian och Pierre var valdigt nojda da de fick in sin 300 grams kottbit, Christian tog givetvis bearnaisesas till... Nagon som ar forvanad????

En mycket mysig fodelsedag med andra ord!

I forrgar da vadret var halvdant sa gick vi upp till en utsiktiplats dar vi sag stora delar av Phi Phi. Dessutom fick man ett hum om hur vagen kom in over on... Tragist! Utsikten var magnefik, men pa grund av ebb och flod som rader just nu nar det drar i hop sig till fullmane sa var det knappt nagot vatten i havet sa tyvarr sa var det inte lika vackert som det hade kunnat vara om det varit som vanligt, men det ar ju en frojd for ogat anda att se det hela...
Vi besokte i samma veva en memorialpark efter Tsunamin och vi var alla valdigt berorda da vi lagmalda gick darifran...

I dag har vi haft en laidback dag pa stranden / poolen. Pa gund av tidvattnet sa drar sig havet sig tillbaka sa man far ga flera hundar meter ut och da har man knappt vattten upp till anklarna men i morse kunde man ga en meter ut i vattnet och sedan bottnade man inte.... Sjukt!
I morgon ar det i alla fall Full Moon och hela on laddar infor detta. Vi ska traffa en thailandsk tjej som vi ska folja med och sa ska vi skicka ut batar i vattnet och de ska ge oss lycka i ett ar... Kul att prova pa den thailandska seden. Givetvis sa maste vi offra nagot sa man ska ta en bit har eller en nagelbit och offra detta. Christian har varken har eller naglar men nagot ska vi nog hitta pa till honom ocksa....

I kvall har Eva gjort en tatuering. Hon gjorde en jattefin tribal pa ankel sa nu ar bade Christian och Eva gaddade i Thailand!!!! Ska forsoka lagga upp en bild pa detta i morgon.
Sjalv ar jag helt sald pa Thai-massage! Grymt! 50 spann for en timme... Ska nog unna mig varje dag som ar kvar! 

Annars sa har vi det jattebra! Vi har alla borjat flagna lite men det ar bara att smorja! det hor ju liksom till att det blir sa...
Pa mandag morgon beger vi oss till Phuket och Kata Beach! Forhoppningsvis sa kan vi aka ut till Similan Island som tydligen ska vara nagot helt fantastiskt!

Dags att ga!
Kram pa er alla och tack for alla sota uppvaktningar i gar!

Kommentarer
Postat av: Marie

Grattis i efterskott stumpan!!
Kom att tänka på full moon... När jag var i Thailand (med X.et, gamla Pelle) skickade vi också ut båtar med naglar och hår... Vilken tur jag hade det året!!! (Ironi) eller kanske jag hade det... Jag blev ju av med karl-sloken!!! Hi-hi... Hoppas du får all lycka! Men den har ju redan börjat, men nytt jobb o fin lägenhet!

Kramis!!!

2006-11-06 @ 13:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback