lördag...

Så var det helg - igen! Det är inte klokt vad tiden går... Snart är det höst och vinter igen.
Börjar få lite smått panik, snart är jobbet här på Lysegården över för den här säsongen (för alltid??) och jag kommer att stå arbetslös. Söker aktivit cirka 3 jobb i veckan, och har så gjort sedan i maj och inte en enda intervju har jag fått komma på! Hörde av en vän som söker jobb att till ett bankkassörska-jobb i Varberg (ingen metropol direkt) så var det över 7.000 sökande - till en tjänst! Hur många ska det då inte vara som söker samma jobb som jag söker i Gbg-området... Tyvärr så har jag ännu inte de kontakter som behövs för att skaffa sig ett jobb med värdig lön men jag lägger ut lite krokar till medlemmarna och så här på jobbet så en vacker dag så.... Drömmen vore att kunna cykla/gå till jobbet! Vilken frihet att slippa ta bilen eller stå och vänta på en försenad buss när regnet vräker ner... Fast jag tror att det kan vara väldigt roligt att jobba inne i Göteborg så jag får väl stå där och vänta på bussen....
Har hittat ett jobb som jag verkligen verkligen vill ha! Och ansökan ska vara inne den 31 juli så om någon har något tips på vad jag ska skriva i det personliga brevet så mottages detta tacksamt! Måste komma med något verkligen originellt för att de ska få upp ögonen för JUST MIG när det är 7000 som vill flytta till Varberg och jobba på bank...
Min älskling är i Kungliga Hufvudstaden i helgen med svåger Nicklas och tittar på Depeche Mode. Lite avis på dem är jag allt som får åka dit för Stockholm har och kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! De frågade vart de skulle gå och dricka öl nu i solen i Stockholm och åååhhhh vad jag vill vara där! Kan rekommendera hur många platser som helst!
I torsdagskväll åkte jag och Albin upp till mina svärföräldrars husvagn på Vindön, Orust och tillbringade natten och gårdagen där! Väldigt skönt är det att komma bort ett dygn så där... Och i går eftermiddag kom även svärmor och svärfar (Mia & Lars) så det blev grillning och trevligheter med husvagnsgrannarna.
Lite töntvarning tycker jag minsann att det är men så skönt det är när det bara är 24 timmar. Albin stortrvides när han fick bada och sedan ligga och spana i gräset och sköta sig själv... Och så är det ju rätt skönt att komma hem sen också....
Skulle vilja åka bort en helg med C och bara göra något annat. Paddla kanot och sova i tält? Undrar hur jag ska lägga fram det för honom - och undrar hur jag ska göra för att han ska gå med på något sådant! Det är alldeles för få minisemestrar i mitt liv just nu!
Men om två veckor ska vi ju åka hem! Har inte varit "hemma" (D v s hos mamma och pappa) på sommaren på flera flera år. Så fem dagar ska vi få till i år och det ska blir så skönt och roligt! Dessutom ska jag få se vännen Linda med tjock mage.... Jag hoppas på mycket glädje och skratt den perioden hemma, och så sol såklart! Christian och svårgern, som även han ska med, ska spela golf och så ska vi förhoppningsvis fjällvandra en dag. Vill hinna med så himla mycket på så kort tid! En kväll ska jag då grilla med vänner, inget får rubba på det!
Ikväll efter jobbet så blir det en långpromenad med Albin. Tycker att det är underbart att vara hemma själv ibland och ska nog hyra mig en bra film i kväll och göra någon god kvällsmat. Har fått "pippi" på avocado så det får nog bli något med det....
Jag önskar er alla en superb lördag, nu ska jag och Albin smita ut en sväng från jobbet och springa upp i skogen....
KRAM*KRAM*KRAM*KRAM*KRAM*KRAM*KRAM
Skickar även en hälsning till vännen Jea som är i Norge - hur går det? Och till vännen Maria som är på Gotland - var rädd om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback