INTERVJU!!!!

En lång dag på jobbet. Och varm! När jag åkte hem vid 18-tiden visade termometern på +29 grader....  Fantastiskt! Ett stort plus med mitt jobb är att det finns pool. Jag älskar luncherna när solen skiner då jag äter min lunch på baksidan sittandes i solen för att sedan springa de få stegen till poolen och lägga mig på poolkanten och bada benen. Det är så underbart.... I alla fall så satt jag i över två timmar och försökte lotta en tävling som vi har på måndag och när jag hade fått till det perfekt (det är ju en hel del önskemål när det är tävlingar; några vill gå sent, några tidigt, många samåker och måste då starta nära varandra. Sedan så vill man ju att de man tycker om ska spela med några trevliga, och så brukar jag sätta ihop folk som jag tycker är otrevliga, fast det är hemligt) så hänger sig hela datorn och i två timmar så får jag bara felmeddelande. Shit vad det är frustrerande när man jobbat så mycket! GIT (Golfens IT system) har kostat golfklubbarna / medlemmarna 60 miljoner kronor och det fungerar bara sådär... Snacka om bortkastade pengar tycker jag! Fast när det fungerar så fungerar det riktigt bra! Det är lättjobbat i alla fall. När jag gjorde ett kort besök i Sveg för två år sedan så fick jag t o m hålla en liten kurs för kanslipersonalen på golfbanan där hemma... Det känns ibland som om de ligger lite efter...
På tal om vädret så var jag uppe klockan 6 i morse, trots att jag började 10, och sprang 5 km med Albin. Då var killen riktigt pigg men så var det ju inte så varmt heller då - skönt att ha tränat liksom redan innan dagen hade börjat! Därefter hann jag både äta långfrukost, diska, måla naglarna, bada badkar och läsa ut min bok "Gravidchock" - mycket mycket rolig!
Var på biblioteket (säger man fortfarande bibblan eller?) och lämnade boken och hittade "Danslärarens Återkomst" på CD-bok. Efter som vi ska uppöver på tisdag och varken C eller Nicklas har läst den boken av H. Mankell som handlar om just Sveg (Flickan i receptionen på hotellet med pippilotter nämns några gånger och jag vill bestämt minnas att jag var den enda som jobbade i receptionen och hade pippilotter när Henning satt i foajen och skrev på boken men det är en annan historia) så den ska vi lyssna på när vi brummar uppöver på tisdag!
Men det var inte det jag skulle berätta om. I går fick jag ett brev från en arbetsgivare så jag sökt jobb hos. Det stod det gamla vanliga; Tack för din ansökan, vi kommer att utföra intervjuer under vecka 33-34 och kontaktar dig om det blir aktuellt! Ja, ja tänkte jag och slängde brevet. Nu ikväll klockan halv åtta ringer VD för företaget och vi träffa mig för en intervju på MÅNDAG!!! Jobbet i sig erkar faktiskt väldigt intressant, jag är trött på receptionist jobb - jag vill utvecklas, ha en egen jobb-mail igen.... Min karriärsbana har varit lite väl trist sedan jag flyttade till västkusten! Jag har sökt ett jobb som bemanningsassistent där jag ska bygga upp en kundkrets och utföra intervjuer och bygga upp en personalpool, utföra kundbesök och göra kundkartläggningar. Verkar intressant och det finns säkert möjlighet att klättra inom företaget! Oh, vad spännande det ska bli! Mitt jobb på golfbanan är över i augusti/september någon gång och jag vill inte jobba säsong igen!
Så alla ni där ute, håll tummarna för mig på måndag klockan 9!!!
Nu ska jag gå och köpa en bok. Alla jag ville läsa på bibblan var utlånade och jag har inget att läsa ikväll. Har tappat bort mitt lånekort och bad i dag om ett nytt, och det kostade hela 10 kronor! Det börjar bli dyrt att låna på bibblan....
I morgon fredag är jag ledig - de säger att det ska regna så klart, men vad gör väl det när jag ska på intervju!!!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Anonym

kära systeryster.. vill du verkligen ha detta jobbet?? då vet jag att du får det. för du är världenst tuffaste....du vet at saknar dej... pusss lillebror

2006-07-21 @ 07:24:22
Postat av: Pia Vallström

Stort lycka till på måndag! håller alla tummar jag kan hitta. Du fixar det här.
men vad gör lillebror uppe så tidigt: 07,24,22?
förmodligen på väg i säng........
Kramisar från mamma

2006-07-21 @ 08:44:18
Postat av: Olle

Undra vem det är som har önskemål =). Du är en pärla ;). Kram

2006-07-26 @ 23:19:13
Postat av: Louise

Halloj!
kikade in genom syster Fias sida. Kul att man bara får höra och se från fler och fler gamla svegare:-D
Hur är allt med dig? Var bor du, jobbar med ? osv.
Ha en bra dag, de ska jag försöka ha som snart ska gå till jobbet.
Kram Louise (lollan)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback