Super Lördag, eller?

Vaknade sent, konstigt, med tanke på att jag inte brukar sova särskilt länge på mornarna.
Fortfarande ont ont ont i halsen och väldigt ont i nacken. Sån här värk ni vet....? Och yr, varför blir jag så ofta yr? Måste kolla upp det om det inte blir bättre snart!

Tog mig i alla fall ut en sväng i går. Gick och hyrde film och köpte vitaminer. Sedan efter 2 alvedon till, så tog jag och Jea och gick 5:an med vovven. Långsamt... Inte utsätta kroppen för påfrestningar här inte!
Albin hade legat och suckat flera timmar och blängt på mig så jag vågade inget annat än att ta honom på en riktig promenad... Dessvärre börjar alla dessa tikar löpa nu igen....

I går fick jag och Albin mail från Tjörns Brukshundsklubb att vi kommit med på deras Mentalbeskrivning de har nästa helg! Har velat vara med på sådan länge men det är svårt att få plats då det främst riktar sig mot s k brukshundar; Schäfer, rottweilar och så vidare.... Men nu är vi i alla fall med och nästa lördag klockan 8 är det våran tur.
Man går igenom så kallade olika moment där hunden prövas i olika sammanhäng. Typ: Gå i väg med främmande människor * Skottövningar * Spöken; reaktioner och liknande saker.
Vill vi någonsin para efter Albin så måste vi ha detta på papper och förhoppningsvis med bra resultat.
De visar hundens psyke... Han har ju alltid varit lite mesig men jag vet minsann att han kan vara rätt kaxig så det kommer säkert att gå bra... Om inte annat så kommer jag i alla fall att ha en trött hund på lördageftermiddag.

Just nu är mina pojkar och handlar frukost! Nu ska jag alltid försöka att äta frukost, trots att jag tycker att det är svårt. Vad dagen har att bjuda på vet jag inte... Vi ska ta det lugnt! C är lite sugen att åka till Kungsbacka där de har ett stort Outlet som jag tycker är bättre är det i Barkarby så vi tar oss nog en sväng dit....

Vännen David fyllde 30 i går och förhoppningsvis så kan vi stanna till där på vägen hem och gratta.
GRATTIS DAVID!!!!!

Ang personalgolfen / festen så vann Christians lag, det lag jag skulle ha spelat med. Då börjar kollegorna inne på kontoret att prata om hcp-mygel... Som vanligt så fort inte de vinner! Dålig stil tycker jag! Vet minsann om vissa som inte gick och sänkte sig på samma tävling i fjol trots att de vann... Rätt ska vara rätt! Fast får man 30 poäng under 9 hål, kanske man inte riktigt har rätt hcp, vad vet jag?

FRUKOST - KRAM ALLA!

Kommentarer
Postat av: Jea

Hej på dig tjejen!

Sitter här vid in dator o gör absolut INGENTING. Väntar på att min tvätt ska bli klar. Så jag kanske kan göra något av dagen.... Kanske tar mig en tur till golfbanan eller något annat kul. Och så tittar jag förbi er o lämnar "Att göra en pudel". Den faktiskt bra för att vara svensk. ;-)
Så den tycker jag att ni ska se.

Hoppas att du får en bra dag ändå. Och så slår jag en pling lite senare... hehe.

Kram från mig..

2006-08-26 @ 13:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback